Marknadsföring

Om jag säger Maslow´s hierarchy of needs.... vad tänker du då?? INGETING!

Då kör vi - dagens allmänbildning nr 1:

Abraham Maslow var en amerikan verksam i amerika runt ca 1940 och för att vara mer exakt så 1942 intrudcerades Maslows modellen. Det är ett mycket användbart verktyg då man ska identifiera marknaden med focus på vilka typer av personer man ska rikta sin produkt/tjänst till. Modellen är uppbyggd som en stege med 5 trappsteg och för att gå till trappsteg 2 måste ettan vara uppfylld och om du ska gå till 3an så måste 2an vara uppnådd osv.

Nu har ni fått en kliffhanger och tänker säkert wow dethär verkar vara ballt men det är de inte. Ni får nu i uppgift att ta reda på vad dom olika stegen innebär.

Tenta på måndag here we go... So long suckers!!

Chill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0